Har lige de sidste par dage måtte slås med Trendsales, da de ikke overholdte en aftale som jeg havde indgået med dem angående indsættelse af nogle penge på Trendsales Kontoen.
Idet at det er midt på måneden og at jeg havde set på nogle stiletter der inde, så valgte jeg og bruge deres mulighed for kredit, og valgte 30 dages kredit (Mener jeg det er), og da jeg i forvejen har mit Visa Electron registreret inde ved dem så var det nemt nok, og også for nemt.
For at det ikke skal være løgn, så valgte de og trække pengene med det samme fra min konto, inklusiv gebyret for kredit ordningen, som de jo så åbenbart så stort på i deres system.
Efter at jeg så kontaktede dem angående det som jeg så som en muligvis simpel fejl, fik jeg bare et svar tilbage at hvis jeg nu havde valgt og betale med Visa Electron, istedet for og vælge Visa/Dankort så havde jeg også fået en advarsel, idet at man ikke kan bruge Visa Electron.
Men nu kendte de jo mit kort forvejen så valgte jo bare mit kort, og ikke en af de valgmuligheder som de nævnede.
Efter at jeg så nu har direkte fortalt dem et par gange at jeg ville gå til forbrugerrådet hvis de ikke tilbage betalte mine penge i henhold til at de/deres system ikke overholdte den aftale vi havde indgået og at jeg handlede i god tro da der ingen advarsler eller påmindelser kom, så er det endt med at jeg har fået ret i den sidste ende.
Den sidste mail er end da skrevet af en af deres Juridiske Konsulenter (nok pga at forbrugerrådet ville blive indvolveret).
Jeg kan godt nok ikke få dem til og tilbageføre pengene, men de skriver at jeg godt selv kan hæve dem ud af systemet og over til min bank konto, hvis jeg ønsker det.
Det er bare træls at man sådan må slås med sådan nogle firmaer, men det tyder åbenbart på at man ikke skal gå på kompromis med sine rettigheder.
Hej Casper
Nu har vi jo været i dialog via vores Support, og som vi også skrev til dig dér, er vi ikke helt enige i din udlægning af sagen.
Det, du har “købt” via os er en kreditindbetaling, det vil sige, at pengene indsættes omgÃ¥ende pÃ¥ din Trendsaleskonto, men at de først trækkes om X dage fra din konto.
Desværre har du valgt at anvende et betalingskort, der ikke kan overtrækkes. Det betyder, at bankerne har designet det sÃ¥ledes, at alle transaktioner – uanset om de først skal trækkes senere – vil blive reserveret pÃ¥ dit kort, sÃ¥ledes at de er sikre pÃ¥, at der er dækning pÃ¥ kortet. Vi har sÃ¥ledes endnu ikke trukket pengene fra din konto, men beløbet stÃ¥r reserveret til senere hævning. Dette vil din bank kunne bekræfte.
Normalt kommer der en advarselsboks op, nÃ¥r man prøver at indsætte med kredit pÃ¥ et VisaElektron-kort. Da du i stedet anvender vores nye funktion “gem kort”, kommer samme advarselsboks ikke frem, hvilket naturligvis er en fejl i vores systemer. Fejlen bestÃ¥r ikke i, at pengene bliver trukket med det samme, du har stadig opnÃ¥et kreditperioden – men at dette ikke er varslet godt nok. Og da du gør min kollega opmærksom herpÃ¥, sætter hun straks en tekniker pÃ¥ sagen, og lover at vende tilbage. Alligevel føler du det igen nødvendigt at henvise til ForbrugerrÃ¥det, trods at du pÃ¥ det tidspunkt allerede har fÃ¥et en besked om, at vi straks vil undersøge sagen og vende tilbage. Kort tid efter er pengene for kreditperioden tilbageført til din Trendsaleskonto, og du kan frit hæve pengene ud.
Når jeg svarer dig qua min stilling hos Trendsales, så er det ikke fordi du henviser til Forbrugerrådet. Vi hilser enhver henvendelse fra dem velkommen, og ser frem til en god og saglig dialog med dem. For du har modtaget den ydelse, du har betalt for: Pengene vil først blive trukket fra din bankkonto om 30 dage, og det er dermed ikke en sag, Forbrugerrådet vil kunne hjælpe dig med. For at din bank ikke fyldestgørende har vejledt dig i, hvordan et VisaElektron-kort fungerer, er naturligvis beklageligt, men måske ikke helt fair at klandre os for? En henvendelse til din bank vil kunne bekræfte, at pengene er reserveret, og ikke trukket. Det vil de nemlig først blive om 30 dage, præcis som du har bedt os om og betalt os for. Alligevel har vi valgt at tilbageføre gebyret til din Trendsaleskonto, da vi helt klart anerkender, at vi ikke har givet dig en tilstrækkelig advarsel herom, ligesom vi har tildelt dig både VIP og klip i kompensation.
At vi ikke blot annullerer din indsætning, men i stedet anbefaler dig at hæve pengene ud, skyldes, at det faktisk går hurtigere at hæve pengene. Skal vi annullere din indsætning vil det gå via PBS/Nets, hvilket vil betyde, at du vil have pengene om 3 til 4 bankdage. Hæver du i stedet pengene ud, vil du kunne have dem på din konto indenfor 1 til 2 bankdage.
Igen, vi beklager mange gange, at du ikke har været tilfreds med vores sagsbehandling, ligesom vi som sagt erkender, at der har været en mindre fejl ved den nye funktion, der har gjort, at du ikke er blevet varslet godt nok om konsekvenserne med at anvende VisaElektron. Denne fejl er nu rettet, således at det fremover slet ikke vil være muligt at indsætte med kredit med et VisaElektron-kort, uanset om man har gemt kort i forvejen eller ej.
Med venlig hilsen
Hanne Vig Berg
Juridisk konsulent
Trendsales Support